مدیر سایت ۲۲ مهر, ۱۳۹۸
مدت حدودی مطالعه: 5 دقیقه

زمان مطالعه: ۵ دقیقه حتما برای شما هم پیش آمده‌است که مدت‌ زیادی در صفوف طولانی ایستگاه‌های عوارضی منتظر بمانید تا نوبت خودروی شما برای پرداخت عوارض خودرو شود. این شرایط به خصوص در تعطیلات، به بحرانی ترین حالت ممکن می‌رسد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، خدمات زیادی به صورت آنلاین ارائه شده که […]

پرداخت عوارض خودرو ، طرح کنترل ترافیک و آلودگی هوا در مانیار
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

حتما برای شما هم پیش آمده‌است که مدت‌ زیادی در صفوف طولانی ایستگاه‌های عوارضی منتظر بمانید تا نوبت خودروی شما برای پرداخت عوارض خودرو شود. این شرایط به خصوص در تعطیلات، به بحرانی ترین حالت ممکن می‌رسد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، خدمات زیادی به صورت آنلاین ارائه شده که پرداخت را از حالت فیزیکی خارج کرده است.

علاوه بر درگاه پرداخت الکترونیکی مانیار، پرداخت عوارض خودرو از جمله خدماتی است که شرکت مانیار زیرساخت‌های آنلاین آن را فراهم کرده است تا رانندگان، بدون توقف و معطلی عوارضشان را پرداخت کنند.

 

روش‌های پرداخت عوارض خودرو

در بسیاری از جاده‌های کشور مانند گذشته، اخذ وجه به صورت فیزیکی همچنان تنها روش پرداخت عوارض خودرو محسوب می‌شود. درحالی که برای تردد در آزادراه‌هایی که از آغاز سال ۹۸ به طرح حذف ایستگاه‌های عوارضی پیوسته‌اند، روش‌های متنوعی برای تسویه حساب بدهی، پیش روی صاحبان خودرو قرار گرفته‌است که از آن‌ها می‌توان به کسر مستقیم از حساب بانکی، برچسب الکترونیکی، کد دستوری، خودپردازها و اپلیکیشن‎‌های حوزه‌ی پرداخت که مانیار یکی از آن‌هاست، اشاره کرد.

 

چرا پرداخت آنلاین

ایستگاه‌های عوارضی علاوه بر معطلی برای رانندگان، هزینه‌ی زیادی بر منابع مادی و طبیعی کشور وارد می‌سازد. هزینه‌ی نیروی انسانی مستقر در این جایگاه‌ها به صورت شبانه روزی قطعا سرسام آور است. علاوه بر این، بودجه‌ی تخصیص یافته برای کاغذ، هزینه‌های زیست محیطی فراوانی برای کشور به همراه دارد.
آلودگی تولید شده‌ توسط خودرو‌ها در ترافیک‌های سنگین به منظور پرداخت عوارض آزادراه و طرح ترافیک، نیز از موارد تاثیرگذار بر وضعیت زیست محیطی محدوده‌ی اخذ عوارض می‌باشد. همچنین به وقوع پیوستن تصادفات پرخطر به دلیل توقف ناگهانی خودروها و خستگی‌ ناشی از معطلی رانندگان در صفوف پرداخت عوارض،از دیگر دلایلی است که ضرورت حذف فیزیکی عوارضی‌های جاده‌ای را خاطرنشان می‌سازد.

 

مانیار روشی برای پرداخت عوارض جاده‌ای

اپلیکیشن مانیار برنامه‌ای است که با نصب آن روی تلفن همراه خود، از مزایای زیادی بهره‌مند خواهید شد. مانیار می‌تواند در مواقع بسیاری به داد حساب و کتاب‌های شما برسد. فرقی نمی‌کند عملیات مالی از نوع درخواست و پرداخت وجه باشد یا تسویه حساب عوارض خودرومان، در تمام این شرایط مانیار راهکاری برای تسهیل پرداخت وجه شما به همراه دارد.
در آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی مانیار، خدماتی از قبیل پرداخت عوارض جاده‌ای و عوارض طرح ترافیک تهران افزوده شده است. این کاربری می‌تواند با امکان استعلام گیری بدهی خودرویتان و نشان دادن لیست آن به شما، هر لحظه اطلاعات دقیقی از آخرین وضعیت عوارضتان را در اختیار شما قرار دهد.
همچنین وجود امکان انتخاب از موارد نشان داده شده در لیست، دست شما را برای پرداخت عوارض باز می‌گذارد تا بتوانید به صورت دلخواه و یا بر اساس تاریخ نشان داده شده، همه یا تعدادی از عوارض‌ جاده‌ای یا طرح ترافیک خودروی خود را بپردازید.

این مطلب را حتما بخوانید!  اپلیکیشن انتقال وجه مانیار و 6 دلیل استفاده از آن!

 

 

محورهای تحت پوشش پرداخت آنلاین

طبق آخرین آمار منتشر شده، هم اکنون محور‌های مواصلاتی تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان به طور کامل مجهز به پرداخت عوارض آنلاین بزرگراه شده‌اند و سیستم پرداخت حضوری در آن‌ها حذف شده‌است.
در فاز دوم این طرح، آزادراه‌های بیشتری تحت پوشش خدمات آنلاین پرداخت عوارض خودرو قرار می‌گیرند که از آن‌ها می‌توان آزادراه‌های قزوین-رشت، تهران-پردیس، قم-کاشان، کاشان-اصفهان، بخشی از آزادراه ارومیه-تبریز، ساوه-سلفچگان، کنارگذرشمالی مشهد، باغچه- مشهد، بندرعباس-بندر شهید رجایی و زنجان-تبریز را نام برد.
برای پرداخت عوارض تردد در آزادراه‌های نام برده شده به راحتی می‌توانید از برنامه‌ی مانیار استفاده کنید و با استعلام بدهی خود از پرداخت به موقع آن مطلع شوید.

 

مهلت پرداخت عوارض آزادراه بصورت آنلاین

مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه در ابتدای وضع این قانون ۴۸ ساعت پس از تردد بود که از دی ماه ۱۳۹۹ به دلیل مشکلات ناشی از تسویه و درخواست مردم این مهلت به یک هفته افزایش یافت.

 

قابلیت ها و مزایای پرداخت آنلاین عوارض خودرو با مانیار

قابلیت پرداخت عوارض خودرو به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن اطلاعات پلاک، عوارض خودروی خود را مشاهده و پرداخت نمایند.

امنیت بیشتر با کیف پول مانیاری

ممکن است وارد کردن اطلاعات بانکیتان برای پرداخت عوارض جاده‌ای که اغلب مبلغ زیادی هم نیست، باعث نگرانی شما شود. این نگرانی برای افرادی که به طور مکرر در محورهای آزادراهی تردد دارند، دوچندان است؛ چرا که هرروز ناچارند این اطلاعات بانکی را در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف وارد کنند.
درحالی‌که کیف پول مانیار می‌تواند یک پرداخت امن برای بدهی خودروی شما باشد. فقط با یک بار افزایش اعتبار کیف پول مانیاری به مقدار مورد نیاز، می‌توان همه‌ی حساب کتاب‌های عقب افتاده را تسویه کرد ضمن اینکه خرید شارژ و بسته اینترنتی نیز از طریق همین بستر و با همین اعتبار امکان پذیر است.

پرداخت عوارض طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک

با تغییر طرح زوج و فرد در تهران به طرح کنترل آلودگی هوا، عوارض تردد در این محدوده و همچنین محدوده طرح ترافیک به صورت آنلاین و به عنوان بخشی از عوارض خودرو در نظر گرفته می‌شود. بنابراین برای تردد در این دو محدوده از تهران، در صورت نیاز به پرداخت وجه می‌توانید با اپلیکیشن مانیار عوارض خودروی خود را به موقع پرداخت نمایید. این روش می‌تواند یک روش سریع و آسان برای تسویه عوارض خودروی شخصی شما باشد.

پرداخت عوارض خودرو آنلاین با مانیار

پرداخت عوارض خودرو آنلاین، طرح ترافیک و طررح آلودگی هوا

 

این مطلب را حتما بخوانید!  مدیریت شارژ ساختمان‌ با مانیار

نمایش لیست عوارض

در آخرین نسخه‌ی اپلیکیشن مانیار، شما می‌توانید عوارض تردد در نواحی طرح را به تفکیک مشاهده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا با اولویت بندی بین بدهی‌های خود بر اساس تاریخ و مبلغ، بدهی‌های خود را مشاهده و پرداخت کنید و مجبور به پرداخت بدهی به صورت یکباره نیستید.

پرداخت عوارض خودرو با اپلیکیشنی کارآمد و آسان

پرداخت عوارض خودرو با این روش می‌تواند به عنوان کارآمدترین و کم دردسرترین روش موجود در نظر گرفته شود. چرا که می‌توان از به وجود آمدن مشکلات احتمالی مانند افزایش بدهی در نتیجه‌ی عدم به موقع پرداخت عوارض، جلوگیری کرد.
همچنین تنها ابزار مورد نیاز در این روش، فقط یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت است که اپلیکیشن مانیار روی آن نصب شده باشد. کاربری اپلیکیشن ساده و قابل استفاده برای همگان می‌باشد و سعی شده تا قدم به قدم شما را به سمت یک فرایند پرداخت آسان هدایت کند.

با درنظر گرفتن تمام شرایط و امکانات ذکر شده، می‌توان به این نتیجه رسید که خدمات آنلاین با تمامی مزیت‌ها و معایبی که دارند لازمه‌ی دنیای پرسرعت امروز برای یک زندگی مدرن هستند. با این حساب، پرداخت عوارض آنلاین در یک بستر امن نه تنها محرمانگی اطلاعات بانکی ما را تهدید نمی‌کند بلکه می‌تواند روند سفرهای ما را بهینه‌تر کند.
مانیار به عنوان یک بستر امن با امکانات پرداختی فراوان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این هدف باشد. برای نصب اپلیکیشن مانیار روی گوشی خود، کافیست بر روی لینک دانلود کلیک کنید و از تمام امکانات این برنامه بهره ببرید.

 

برای دریافت اپلیکیشن مانیار از کافه بازار کلیک کنید

برای دریافت اپلیکیشن مانیار از گوگل پلی کلیک کنید

برای دریافت اپلیکیشن مانیار از اناردونی کلیک کنید

برای دریافت اپلیکیشن مانیار از آی اپس کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

tristique ut ut Phasellus in dolor.