مدیر سایت ۲۲ مرداد, ۱۳۹۹
مدت حدودی مطالعه: 3 دقیقه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه به دلیل فراگیر شدن پرداخت آنلاین، روش‌های جدیدی برای سرقت اینترنتی از حساب کاربران به وجود آمده است.احتمالا در اطراف خود افرادی را می‌شناسید که از حساب  بانکی آن‌ها مقادیر ناچیز یا کلان، پول برداشت شده است. گاهی نتوانسته اند پول بر باد رفته‌ی خود را باز پس گیرند و قید پیگیری آن را زده‌اند. […]

پرداخت امن با مانیار چگونه است؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به دلیل فراگیر شدن پرداخت آنلاین، روش‌های جدیدی برای سرقت اینترنتی از حساب کاربران به وجود آمده است.احتمالا در اطراف خود افرادی را می‌شناسید که از حساب  بانکی آن‌ها مقادیر ناچیز یا کلان، پول برداشت شده است. گاهی نتوانسته اند پول بر باد رفته‌ی خود را باز پس گیرند و قید پیگیری آن را زده‌اند. مجرمان اینترنتی همواره به دنبال فرصتی هستند تا افراد را به دام انداخته و به نحوی اطلاعات حساب آن‌ها را به دست آورند. در این مقاله پرداخت امن را به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا بتوانید به عنوان خریدار از حساب خود محافظت نمایید و در دام فروشندگان مجازی تقلبی نیفتید.

رایج‌ترین روش‌های غیرقانونی‌ برداشت از موجودی حساب

فیشینگ (phishing) از رایج‌ترین روش‌های غیرقانونی سرقت از موجودی حساب در ایران شناخته می‌شود. در این روش فرد از طریقی به یک صفحه پرداخت جعلی هدایت می‌شود و به طور کامل اطلاعات بانکی خود را وارد می‌کند. پس از فشردن دکمه پرداخت، معمولا فرد به یک صفحه مواجه می‌شود که به مشتری اعلام ‌می‌کند که تراکنش موفقیت آمیز نبوده است یا سیستم بانک قطع است و فعلا عملیات ممکن نیست. در حالیکه اطلاعات فرد ذخیره شده و ممکن است چندین روز بعد سارقین اقدام به برداشت از حساب فرد کنند.

طبق اعلام پلیس فتا ۵۰ درصد سرقت‌های اینترنتی از این طریق انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که با اجباری شدن استفاده از رمز پویا این آمار دچار کاهش چشمگیری شد ولی هرگز به صفر نرسید و همچنان افراد بایستی هوشیاری لازم را به کاربگیرند. چرا که همچنان سارقین با رمز دوم سابق، قادرند مبالغ زیر ۱۰۰هزار تومان در روز از حساب افراد برداشت نمایند و همچنین رمز پویا با فعال بودن به مدت ۲ دقیقه هنوز این فرصت را به سارق می‌دهد که در مدتی کوتاه بتواند حساب فرد را خالی نماید.

این مطلب را حتما بخوانید!  نئوبانک چیست؟ مزایا و معایب نئوبانک که باید بدانید

روش دیگری که اخیرا بسیار از آن استفاده می‌شود، سرقت‌های اینترنتی تحت عنوان سایت‌های شرط بندی است. افراد زیادی به دلیل تمایل زیاد به یک شبه ثروتمند شدن در دام کلاهبرداران اینترنتی می‌افتند. این سایت‌ها به دلیل فعالیت غیرقانونی نمی‌توانند از شرکت‌های پرداخت‌یار همچون مانیار، درگاه پرداخت معتبر بانکی دریافت نمایند به همین دلیل یا اقدام به استفاده از درگاه پرداخت جعلی و تخلیه حساب قربانی می‌کنند یا از طریق کارت به کارت هزینه مورد نظر را از قربانی دریافت می‌کنند و سپس با بستن یا تغییر کاربری سایت، پیج و… به فعالیت خود خاتمه می‌دهند و رد پای خود را پاک می‌کنند.

ویژگی‌های پرداخت امن

اولین نکته‌ ای که کاربران هنگام پرداخت از درگاه باید به آن توجه کنند این است که لینک نشان داده شده در قسمت URL با https شروع شده و با shaparak.ir به پایان برسد. در صورتی که در کلمه شاپرک هرگونه تفاوتی در حروف وجود داشت بایستی به صحت آن درگاه پرداخت شک کنید.

چرا سرویس‌های پرداخت امن مانیار؟

در صورتی که شما از طریق درگاه پرداخت مانیار درحال واریز یا دریافت وجه هستید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که موجودی شما ایمن خواهد بود چرا که مانیار به عنوان پرداخت‌یار، با تایید شاپرک بانک مرکزی فعالیت می‌نماید و تمامی آزمون‌های فنی لازم برای ارائه‌ی سرویس‌های پرداختی استاندارد را با موفقیت گذرانده است تا بتواند عنوان پرداخت‌یاری را کسب نماید. تمامی تراکنش‌های مانیار از طریق درگاه پرداخت معتبر بانکی انجام می‌شود. این ویژگی تنها به سرویس درگاه پرداخت محدود نمی‌شود. کلیه‌ی خدمات پرداختی مانیار که به نحوی به تراکنش‌های مالی و پرداخت آنلاین مرتبط است از جمله پرداخت وجه به وسیله کیف پول اپلیکیشن و QR code  پرداختی مانیار، از طریق درگاه پرداخت بانکی معتبر انجام می‌شود.

همچنین مانیار طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران تنها به کسب و کارهای مجاز سرویس پرداختی ارائه می‌کند.

این مطلب را حتما بخوانید!  خرید شارژ و بسته اینترنت با مانیار

جلب مشتری از طریق ارائه روش پرداختی امن

امنیت و کاربرپسند بودن روش پرداخت می‌تواند برای کسب و کار شما رونق به همراه داشته باشد. بسیاری از مشتریان به دلیل عدم دسترسی به موبایل بانک‌ها نمی‌توانند به آسانی کارت به کارت انجام دهند. از طرفی دردسرهای انتظار برای دریافت شماره کارت فروشنده و پاسخگویی کند به دلیل حجم زیاد مشتریان، سبب پشیمانی مشتری از خرید محصول شما خواهد شد. استفاده از خدمات پرداختی مانیار می‌تواند تجربه‌ی دلچسبی از خرید اینترنتی را برای کاربر شما به همراه داشته باشد و او را ترغیب کند تا دفعات بعدی نیز برای خرید به فروشگاه آنلاین شما مراجعه کند.

در صورتی که نیاز به خدمات پرداختی امن مانیار دارید می‌توانید از طریق شماره ۲۸۴۲۳۱۵۵-۰۲۱ با پشتیبانان مانیار در تماس باشید. همچنین در بخش تماس با ما می‌توانید از راه‌های ارتباطی دیگر، با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

mattis libero. luctus leo ut Donec neque. vulputate, Aliquam