فاطمه محمودی ۲۴ مرداد, ۱۴۰۱
مدت حدودی مطالعه: 3 دقیقه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه شاید یکی از مهم‌ترین تأثیراتی که کرونا روی مدل‌های کاری گذاشت، ایجاد فاصله بین یک سازمان و کارکنانش بود. روزهای قرنطینه، زمانی که کارکنان نمی‌توانستند در محل کار حاضر شوند و یا زمان‌هایی که به دلیل بیماری یک نفر نمی‌توانست در جریان کارها قرار بگیرد، باعث ایجاد یک سری از مشکلات می‌شود. در این میان […]

اپلیکیشن همکار؛ راهی برای ارتباط موثر بین سازمان و کارکنان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید یکی از مهم‌ترین تأثیراتی که کرونا روی مدل‌های کاری گذاشت، ایجاد فاصله بین یک سازمان و کارکنانش بود. روزهای قرنطینه، زمانی که کارکنان نمی‌توانستند در محل کار حاضر شوند و یا زمان‌هایی که به دلیل بیماری یک نفر نمی‌توانست در جریان کارها قرار بگیرد، باعث ایجاد یک سری از مشکلات می‌شود. در این میان و با توجه به عدم وجود ارتباط بین بخش‌های    مختلف سازمان، سرعت روند کارها کاهش پیدا می‌کرد و این چالش به شکل جدی خودش را در زمان انجام امور مالی نشان می‌داد.

حال تصور کنید تمامی این چالش‌ها از یک سمت و فشارهای اجتماعی و اقتصادی از سمت دیگر بر روی ذهن کارمند یک سازمان وجود دارد. این فشارها و چالش‌ها چه تأثیراتی بر روحیه کارمند ایجاد خواهند کرد؟ این تأثیرات می‌توانند تا مدت‌ها روی روند کار و بهره‌وری شخص تأثیر بگذارند و در نهایت خروجی کار شخص در سازمان مورد قبول قرار نگیرد و تا انتهای فعالیتش، همه چیز به شکلی آشفته پیش برود.

به نظر شما سازمان چطور می‌تواند از وقوع چنین اتفاقی در بین کارمندان خود جلوگیری کند؟ احتمالا یکی از بهترین راه‌هایی که هر سازمان می‌تواند با استفاده از آن روحیه کارمند خود را، حتی در زمان بیماری و دوری از محیط کار، سالم و قوی حفظ کند، تأمین رفاه آن کارمند تا حد ممکن می‌باشد. برای این مدل راه‌های زیادی وجود دارد؛ تأمین بن‌های کاغذی یا کارتی برای خرید اقلام ضروری، واریز حقوق در زمان مشخص، فراهم کردن تخفیف‌هایی که با استفاده از کارت‌های کاغذی داده می‌شوند و بسیاری روش‌های دیگر که شاید با آن‌ها برخورد کرده باشیم.

اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، راه‌های ساده‌تری می‌توان برای این تأمین رفاه انجام داد. یکی از این راه‌ها استفاده از اپلیکیشن‌های سازمانی است که با استفاده از آن، کارمندان یک سازمان می‌توانند به صورت آنلاین و در سریع‌ترین حالت ممکن، با مدیران خود ارتباط برقرار کنند و در همین بین به سادگی حقوق، خدمات رفاهی و تخفیفات ویژه دریافت کنند.

این مطلب را حتما بخوانید!  ولث‌تک چیست؟ آشنایی با انواع سرویس‌ها و راه‌حل‌های WhealthTech

مجموعه مانیار با فراهم کردن بستری بسیار سریع و در دسترس برای سازمان‌ها، اپلیکیشنی ارائه کرده است که با استفاده از آن، سازمان‌ها می‌توانند به راحتی با کارکنان خود ارتباط برقرار کنند و دیگر نگرانی بابت ایجاد نارضایتی و ناامیدی در سازمان خود نداشته باشند. این اپلیکیشن به صورت کامل قابلیت شخصی‌سازی دارد؛ به این معنا که هر سازمان می‌تواند با سلیقه خود فضای داخلی اپلیکیشن سازمانی را طراحی کند و از رنگ‌ها و لوگوی خود استفاده کند. همچنین سرویس‌های مختلفی نیز می‌توانند از مجموعه‌های مختلف در این اپلیکیشن فعال شوند.

ویژگی‌های اپلیکیشن همکار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن همکار، امکان شارژ کیف‌پول کارکنان است. سازمان می‌تواند در ابتدای هر ماه، مبلغی را به عنوان پاداش در کیف‌پول کارکنانش شارژ کند و افراد با استفاده از آن مبلغ، قبوض خود را با دیگر سرویس اپلیکیشن پرداخت کنند، بسته اینترنتی خریداری کنند و یا سیم کارت خود را شارژ کنند. همچنین اپلیکیشن همکار ویژگی‌های دیگری هم دارد:

  1. ارائه اپلیکیشن اختصاصی مطابق با رنگ‌بندی دلخواه و لوگوی سازمان
  2. اضافه نمودن سرویس‌های اختصاصی و دلخواه سازمان به اپلیکیشن
  3. اتصال کیف‌پول الکترونیکی به حساب بانکی اختصاصی شرکت
  4. ارائه درگاه اختصاصی خرید اینترنتی به نام شرکت

 

امکانات اپلیکیشن همکار

  1. امکان خرید با تخفیف از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین
  2. ارائه خدمات بیمه و درمانی
  3. ارائه خدمات رفاهی، ورزشی، تفریحی، توریستی و گردشگری
  4. خدمات آموزشی و ارتباطات درون سازمانی
  5. واریز پرداخت‌های رفاهی و مناسبتی به اعتبار پرسنل به جای هدایای نقدی و بن‌کارت‌های کاغذی
  6. دسترسی آسان و یکپارچه اعضای سازمان به اپلیکیشن اختصاصی سازمان
  7. جلوگیری از پرداخت‌های نقد سازمانی

 

احتمالا بعد از اتمام همه‌گیری کرونا، هیچ چیز شبیه به قبل نخواهد شد. همه چیز قطعا تحت تأثیر سال‌هایی که دنیا درگیر کرونا بود قرار خواهد گرفت و ادامه همین مسیر و مدل‌های کاری قابل پیش‌بینی است. همینطور که می‌بینیم بسیاری از شرکت‌های بزرگ از این شرایط استفاده کرده‌اند و تمام سیستم کاری خود را به مدل دورکاری تغییر داده‌اند. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بعد از کرونا هم به تمامی ابزارهایی که در این دوران استفاده کرده‌ایم، نیاز داشته باشیم.

این مطلب را حتما بخوانید!  NFC چیست؟ کاربرد آن در پرداخت با کیف پول موبایل چیست؟

اپلیکیشن همکار می‌تواند در همین دوران و حتی دوران بعد از کرونا نیز همراه سازمان باشد و نقش رابطی موثر و سریع را بین مدیران و کارمندان سازمان بازی کند و تا حدی خیال همه سازمان را از تأمین رفاه نسبی کارمندان راحت کند. همچنین اپلیکیشن همکار می‌تواند به عنوان بخشی از برند سازمانی شما فعالیت کند و به عنوان نمونه‌ای از مدیریت منابع انسانی موفق شناخته شود.

برای استفاده از اپلیکیشن همکار، به راحتی می‌توانید از طریق وبسایت مانیار اقدام به برقراری ارتباط کنید و بعداز انجام نیازسنجی و مشخص شدن اهداف سازمان شما، برای نهایی کردن اپلیکیشن خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

eget elit. mattis facilisis Aenean Lorem libero. quis, venenatis