مدیر سایت ۱۱ آذر, ۱۳۹۹
مدت حدودی مطالعه: 3 دقیقه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه از آنجایی‌که بسیاری از تورها و آژانس‌ های مسافرتی به روش‌های جلب مشتری در فضای مجازی روی آورده‌اند و تمایل افراد برای خرید به صورت حضوری کاهش یافته است، روش‌های دریافت وجه در ازای رزرو تور، خرید بلیط، رزرو هتل و سایر خدمات مسافری نیز تغییر یافته است. بسیاری از این آژانس‌ها یا افرادی که […]

مدیریت مالی آژانس‌ مسافرتی به صورت حرفه‌ای
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

از آنجایی‌که بسیاری از تورها و آژانس‌ های مسافرتی به روش‌های جلب مشتری در فضای مجازی روی آورده‌اند و تمایل افراد برای خرید به صورت حضوری کاهش یافته است، روش‌های دریافت وجه در ازای رزرو تور، خرید بلیط، رزرو هتل و سایر خدمات مسافری نیز تغییر یافته است. بسیاری از این آژانس‌ها یا افرادی که به صورت فردی اقدام به برگزاری تور می‌نمایند، معمولا با ارسال یک شماره کارت از مسافر تقاضای پرداخت می‌کنند. مانیار با ارائه‌ی درگاه پرداخت رایگان متناسب با این کسب و کار می‌تواند کمک شایانی به روند مدیریت مالی آژانس های مسافرتی بکند.

وبسایت‌های گردشگری

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی امکان خرید روی وب‌سایت خود را فراهم نکرده‌اند در حالیکه اطلاعات خوبی از سفرهای پیش رو، در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند. در این حالت مسافر برای رزرو تور مورد نظر یا خرید بلیط نیاز دارد تا با آژانس مسافرتی تماس بگیرد و در مورد روش پرداختی سوال کند.

درحالیکه این وب‌سایت‌ها می‌توانند با ارائه مدارکی از کسب و کار خود از API درگاه پرداخت مانیار بهره ببرند و در مقابل کارمزدی بسیار اندک این امکان را برای کاربرانشان فراهم کنند و مدیریت مالی راحتری داشته باشند. این وب‌سایت‌ها نیاز به داشتن مجوز نماد اعتماد الکترونیک و طی کردن فرایند طولانی و وقت‌گیر دریافت این نماد نخواهند داشت و در مدت یک روز کاری می‌توانند درگاه پرداخت مختص به خود را دریافت نمایند.

شرکت‌ آژانس مسافرتی در شبکه‌های اجتماعی

این روز‌ها به علت محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از آژانس‌های گردشگری اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌نمایند و به جذب مشتری در این فضا می‌پردازند. نحوه‌ی پرداخت این گروه از مشتریان همواره برای این شرکت‌ها دردسرساز وگاهی از کنترل خارج می‌شود. برای مدیریت مالی پرداختی‌ها و دریافت  اطلاعات مشتریان گاهی نیاز به استخدام نیروی انسانی بسیاری به منظور ارتباط با مشتریان و تایید پرداخت آن‌هاست.

این مطلب را حتما بخوانید!  نسل Z و آینده خدمات بانکی و صنعت پرداخت

در حالیکه می‌توان با اختصاص دادن لینک‌های مجزا برای هر تور، پرداختی ها را به راحتی تفکیک کرد و حین دریافت وجه، اطلاعات شخصی مسافران را نیز از آن‌ها طلب کرد. تنها کافی‌ست برای هر تور یک درگاه پرداخت مجزا ایجاد کرد و به طور مثال استوری مرتبط در اینستاگرام را به درگاه پرداخت مرتبط آن لینک کرد. در این حالت افرادی که متقاضی حضور در یک تور هستند می‌توانند با وارد شدن به صفحه پرداخت مانیار و وارد کردن اطلاعات شخصی خود، به درگاه پرداخت بانکی هدایت شوند و پرداخت خود را در درگاه پرداختی امن تکمیل کنند. 

تورلیدرها و چالش‌های پرداخت

آژانس مسافرتی و افراد زیادی به صورت فردی و تنها با داشتن مجوزهای مربوطه و اطلاعات و دانش کافی از گردشگری، اقدام به برگزاری تور می‌نمایند. این تورها معمولا کوتاه مدت یا گاهی به صورت کمپینگ برگزار می‌شود و هزینه‌ی زیادی ندارد بنابراین استقبال از آن‌ها معمولا قابل توجه است. حال اینکه چگونه یک فرد به عنوان تورلیدر می‌تواند هم پرداختی مشتریان را کنترل کند، ازموفق بودن تراکنش آن‌ها مطمئن شود، اطلاعات شخصی مسافران را دریافت کند و همزمان هوشیار باشد که رسید جعلی به جای رسید واقعی برایش نفرستاده باشند، مسئله‌ای دشوار به نظر می‌رسد.

حال آنکه یک تورلیدر با دریافت هزینه‌ی اندک از مسافران قادر به استخدام فرد یا افرادی برای مدیریت مالی پرداختی‌ها نیست. در این صورت می‌تواند به عنوان شخص حقیقی با ارسال مدارک هویتی خود و تایید آن‌ها توسط مانیار، صاحب پنل مدیریتی شود. در این پنل علاوه بر ایجاد درگاه پرداخت‌های متعدد که قابلیت اشتراک گذاری در تمامی پیام‌رسان‌ها را دارند، امکان گزارش گیری لحظه ای و مانیتور کردن تراکنش‌ها و اطمینان از موفق بودن آن‌ها نیز وجود دارد. 

مدیریت مالی آژانس مسافرتی با ابزارهای حرفه‌ای

امکان پرداخت گروهی

ممکن است تصور کنید اگر یک خانواده یا تعدادی از افراد به صورت گروهی قصد ثبت  نام در تورهای آژانس مسافرتی و فردی داشته باشند چگونه می‌توانند از درگاه پرداختی که مبلغ ثابتی برای آن تعیین شده است پرداخت کنند. در این صورت می‌توان در بخش ورود اطلاعات تعداد افرادی که می‌خواهند پرداخت انجام دهند را وارد کرد و به طور خودکار مبلغ در تعداد افراد ضرب می‌شود و درآخر مبلغ نهایی در درگاه، قابل پرداخت خواهد بود. این کار مدیریت مالی آژانس مسافرتی را بسیار آسان می‌کند.

این مطلب را حتما بخوانید!  دبیت کارت (Debit Card) چیست؟ تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت چیست؟

به عنوان تورلیدر یا آژانس گردشگری به این نکته توجه داشته باشید که هنگام ایجاد لینک پرداخت باید این تنظیمات را انجام دهید چرا که مانیار امکان شخصی سازی لینک پرداخت را درپنل کاربری برای همه فراهم کرده است.

چگونه صاحب درگاه پرداخت شوم؟

فقط کافی‌ست با شماره ۲۸۴۲۳۱۵۵-۰۲۱ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی با توجه به نیاز کسب و کار شما در حوزه‌ی سفر، بهترین سرویس را به شما معرفی و مدارک لازم را از شما درخواست کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

tristique ante. leo. suscipit commodo libero felis at Nullam eget elit. dictum