مدیر سایت ۱۲ خرداد, ۱۳۹۹
مدت حدودی مطالعه: 2 دقیقه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه از زمانی که وسایل نقلیه‌ای همچون خودروهای شخصی اختراع شدند و قوانین رانندگی به وجود آمد، جرائمی برای جلوگیری از تخطّی این قوانین نیز ایجاد شد تا از هرج و مرج‌ و خطرات احتمالی جلوگیری شود. در ایران نیز سالیان زیادی جرائم رانندگی به صورت کاغذی صادر می‌شدند و افراد بایستی مانند قبوض خدماتی، آن‌ها […]

استعلام و پرداخت خلافی خودرو بصورت آنلاین  و سریع با مانیار
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از زمانی که وسایل نقلیه‌ای همچون خودروهای شخصی اختراع شدند و قوانین رانندگی به وجود آمد، جرائمی برای جلوگیری از تخطّی این قوانین نیز ایجاد شد تا از هرج و مرج‌ و خطرات احتمالی جلوگیری شود. در ایران نیز سالیان زیادی جرائم رانندگی به صورت کاغذی صادر می‌شدند و افراد بایستی مانند قبوض خدماتی، آن‌ها را به صورت حضوری در شعب بانک‌ها یا مراکز مربوطه، پرداخت می‌کردند. با روی کار آمدن سیستم‌های آنلاین، اگر چه هنوز هم جریمه‌های کاغذی روی شیشه‌ی خودروها قرار می‌گیرند، اما روش‌های غیرحضوری زیادی برای پرداخت خلافی خودرو به وجود آمده است که نیاز به وقت‌گذرانی، رفت و آمد در شهر و ایستادن در صفوف طولانی بانک ندارند. در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن مانیار امکان پرداخت خلافی و عوارض خودرو فراهم شده است تا کاربران بتوانند از این قابلیت به راحتی بهره ببرند.

نحوه‌ی استعلام خلافی خودرو در مانیار

در ابتدا بد نیست بدانیم که جرائم خودرو به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که تمامی آنان از جمله تسلیمی، الصاقی، دوربین و دوبرگی، خلافی خودرو در نظر گرفته می‌شوند و قابل استعلام و پرداخت در مانیار می‌باشند. کافی‌ است اپلیکیشن مانیار را باز کنید و در بخش خلافی خودرو، عدد بارکد واقع در پشت کارت خودروی خود را وارد کنید تا لیست خلافی خودروی شما همراه با نوع تخلف، مکان، تاریخ و زمان دقیق ثبت آن، نمایش داده شود. تخلفات راهنمایی رانندگی تنها یک بار در هفته در سامانه راهور۱۲۰ به‌روز رسانی می‌شود به  همین دلیل این احتمال وجود دارد که بلافاصله پس از جریمه شدن یا در همان روز، تخلف خود را در لیست خلافی خودروی‌تان مشاهده نکنید.

نحوه‌ی پرداخت خلافی خودرو در مانیار

پس از نمایش لیست خلافی می‌توانید به انتخاب خود همه یا تعدادی از خلافی‌ها را پرداخت نمایید. قابل انتخاب بودن موارد خلافی، این امکان را به مالک خودرو می‌دهد که جرائم رانندگی را پیش از دوبرابر شدن مبلغ جریمه‌های قدیمی‌تر، پرداخت کند بدون اینکه مجبور باشد تمام خلافی خود را تسویه نماید. همواره باید به این نکته توجه داشت که در فرایند پرداخت خلافی خودرو در اپلیکیشن مانیار، به دلیل آنی نبودن سایت راهور۱۲۰، موارد تخلف بلافاصله پس از پرداخت از لیست خلافی خودروی شما حذف نخواهد شد و حداقل ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

این مطلب را حتما بخوانید!  تسهیلات بانکی چیست؟ معرفی و مقایسه انواع تسهیلات بانکی

مزایای پرداخت خلافی خودرو در اپلیکیشن مانیار

امنیت

پرداخت خلافی خودرو در اپلیکیشن مانیار از درگاه امن شاپرک انجام می‌شود. بنابراین کاربران می‌توانند به لحاظ امنیت پرداخت خود نگرانی‌ای نداشته باشند.

کاربری آسان

نحوه‌ی پرداخت خلافی خودرو در اپلیکیشن مانیار روند ساده‌ای دارد که قابل استفاده برای تمام افراد جامعه می‌باشد.

حفظ محیط زیست

پرداخت آنلاین جرائم رانندگی می‌تواند از هدر رفت کاغذ و قطع شدن درختان بدین منظور جلوگیری کند. همچنین افراد به جای پرداخت از روش‌های حضوری که نیازمند جابجایی و ایجاد ترافیک در شهر است، می‌توانند با اپلیکیشن مانیار از منزل به راحتی بدهی خود را تسویه نمایند و بدین ترتیب از آلودگی هوا و شلوغی شهرها به دلیل رفت و آمدهای غیرضروری بکاهند.

جلوگیری از هدررفت زمان

به دلیل سرعت فرایند پرداخت در اپلیکیشن مانیار، پرداخت خلافی خودرو زمان زیادی از کاربران نخواهد گرفت. ضمن اینکه عدد بارکد کارت ماشین کاربران پس از یک بار وارد کردن و استعلام گیری، در مانیار ذخیره می‌شود و برای دفعات بعد نیازی به وارد کردن مجدد شماره بارکد نخواهید داشت.

نسخه‌ی جدید مانیار در استورهای معتبر قابل دانلود و به‌روزرسانی می‌باشد. می‌توانید از طریق وب‌سایت به بخش دانلود اپلیکیشن مراجعه نمایید. همچنین در صورت دارا بودن کسب و کار اینترنتی و نیاز به دریافت درگاه پرداخت میتوانید به اینجا مراجعه کرده و با درگاه پرداخت مانیار آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ipsum sem, consequat. mattis ipsum facilisis eleifend Phasellus non velit, Nullam