مدیر سایت ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹
مدت حدودی مطالعه: 3 دقیقه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه شیوع ویروس کرونا از همان ابتدای امر، مردم جهان را با چالش‌های جدید و کم سابقه‌ای مواجه کرد. به دنبال وضع قوانین مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها که حضورشان در چنین شرایطی حیاتی به نظر نمی‌رسید، به ناچار و یا از طرف دولت‌ها ملزم به تعطیلی شدند. تا حدی که طبق گزارش‌های بین المللی، ۸۱ درصد از نیروی کار در سراسر دنیا به حالت تعطیلی کامل یا نیمه تعطیل درآمده است. پاسخ به این سوال که چه تعداد از کسب و کارها توانسته‌اند خود را با شرایط فعلی وفق دهند و چه فعالیت‌هایی بدین منظور انجام داده‌اند، از موضوعاتی‌ است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دلایل تعطیلی برخی از کسب و کارها

کسب و کارهای زیان‌ده در این شرایط معمولا سه ویژگی مشترک داشتند: به صورت سنتی فعالیت می‌کردند، با نیازهای ضروری این روزهای مردم در ارتباط نبودند و یا در زمره‌ی مشاغل پرخطر به شمار می‌رفتند. آن‌ها برای اینکه به بقای خود ادامه دهند نیاز داشتند تا تغییراتی بنیادی در کسب و کار خود و نحوه‌ی ارائه‌ی خدماتشان ایجاد نمایند. برخی از این کسب و کارها حتی به صورت موقت تصمیم گرفتند تا با امکانات موجود، محصولاتی متناسب با نیاز امروز بازار تولید نمایند و به نوعی تغییر کاربری دهند.

تغییر رویکرد کسب و کارهای سنتی در شرایط کنونی

بسیاری از مشاغلی که به صورت سنتی فعالیت داشتند، پس از پی بردن به مشکلات پیش رو و عدم قطعیت در مورد زمان تعطیلی کسب و کارشان، اقدام به فراهم آوردن زیرساخت‌های فروش و فعالیت آنلاین کردند. به طورمثال، این روزها در فضای مجازی شاهد این هستیم که باشگاه‌های ورزشی در حال فروش پکیج‌های آنلاین برای تمرین در منزل هستند.

برخی از آن‌ها نیز این فرصت را غنیمت می‌شمارند و به انجام فعالیت در صفحات اجتماعی خود پرداخته تا با جذب مخاطب بیشتر و افزایش آگاهی مخاطبان در مورد خدمات مجموعه، بتوانند در فرصت مناسب به سوددهی مورد نظرشان برسند. علاوه بر این صنف، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری با ارائه‌ی خدمات بیرون‌بر، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و آن‌ها نیز مشابه باشگاه‌های ورزشی در حال اطلاع رسانی و جذب مخاطب از طریق فضای مجازی می‌باشند. حتی بسیاری از معلمان خصوصی در رشته‌های گوناگون، جلسات آموزشی خود را به صورت تماس ویدئویی برگزار می‌نمایند.

کسب و کار آنلاین در دوران کرونا

فراهم آوردن زیرساخت‌های ارائه خدمات آنلاین، تنها روشی نبوده که کسب و کارها در سراسر دنیا به منظور جلوگیری از تعطیلی‌شان در پیش گرفته اند. برای مثال، کارگاه‌ها و کارخانه‌های بسیاری تغییر کاربری داده‌اند و محصولاتی متناسب با نیاز شرایط حال حاضر تولید می‌کنند. بسیاری از کارگاه‌های خیاطی در حال تولید ماسک و گان‌های پزشکی هستند و ممکن است تمام خطوط تولیدی خود را به این محصولات ضروری اختصاص داده باشند.

این مطلب را حتما بخوانید!  پول یا ارز فیات چیست؟ مزایا، معایب و تفاوت Fiat Currency با سایر ارزهای دیجیتال

تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی در تلاشند تا بتوانند تولید محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده را به حداکثر برسانند تا مردم و علی‌الخصوص جامعه‌ی پزشکی، با مشکل در این زمینه مواجه نشوند. شاید بزرگترین کمپانی‌ که این روزها نامش بیشتر از بقیه بر سر زبان‌ها بوده، مرسدس بنز باشد که اقدام به تولید دستگاه تنفس برای بیمارستان‌ها کرده است. به غیر از مرسدس بنز، چند خودروسازی دیگر نیز همین تصمیم را اتخاذ کرده‌اند تا قدمی در راستای حمایت از جامعه‌ی پزشکی و درمانی بردارند. حتی اگر این برندها به قصد فروش و سوددهی پا در این عرصه گذاشته باشند، نام آن‌ها همواره به نیکی در خاطر مردم سراسر دنیا باقی خواهد ماند و این همان چیزیست که کسب و کارهای زیادی در این شرایط به دنبال آن هستند.

مشکلات مرتبط با پرداخت در دوران کرونا

کسب و کارهایی که به طور ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی قبلی به فروش و ارائه خدمات آنلاین روی آورده‌اند، برای دریافت وجه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. به طور مثال رستوران‌ها اگر بخواهند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند و سفارش آنلاین بگیرند، برای دریافت وجه یا باید در هنگام تحویل به صورت نقدی مبلغ را از مشتری دریافت کنند و یا باید کارت‌خوان توسط پیک به محل برده شده تا مشتری کارت بکشد و هزینه را پرداخت نماید که در هر دو حالت، احتمال انتقال ویروس بین تحویل دهنده‌ی سفارش و مشتری وجود دارد.

درحالی که راهکارهای آنلاین دیگری نیز بدین منظور وجود دارند تا بدون هیچ گونه تماسی بین افراد، انتقال وجه صورت گیرد. کسب و کارهای این چنینی می‌توانند پذیرنده‌ی مانیار شوند و با دریافت QR Code  اختصاصی خود از مشتری و یا دریافت کننده سفارش بخواهند تا QR code را اسکن و پرداخت وجه خود را انجام نماید. این سرویس هم برای مشتریانی که خودشان برای تحویل سفارش مراجعه می‌کنند و هم برای آنان که درب منزل سفارش خود را تحویل می‌گیرند و قصد دارند هنگام تحویل پرداخت نمایند، قابل استفاده است.

این مطلب را حتما بخوانید!  درگاه پرداخت خیریه‌ها به همراه پنل گزارش‌گیری

سایت های آموزش در دوران کرونا

برای آن‌ها که می‌خواهند پکیج آموزشی‌شان را به فروش برسانند و قبل از ارسال سفارش، وجه را دریافت نمایند، ممکن است شرایط چالش برانگیز باشد و احتمالا تنها روشی که به ذهنشان می‌رسد، دریافت وجه از طریق ارسال شماره کارتشان است. درصورتی که می‌توانند از لینک پرداخت شخصی مانیار استفاده نمایند و از مزایای این نوع پرداخت بهره ببرند. در این مدل سرویس، فروشندگان می‌توانند هنگام دریافت وجه، اطلاعات مشتری اعم از آدرس پستی را دریافت نمایند تا برای ارسال سفارش مجبور به یافتن چت بین خود و مشتری در بین شاید صدها مکالمه نباشند.

برای دریافت خدمات مانیار از جمله درگاه پرداخت به عنوان پذیرنده می‌توانید در وب‌سایت ما فرم درخواست همکاری را تکمیل نمایید یا با شماره‌‌ی ۰۲۱۲۸۴۲۳۱۵۵ تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما بهترین راهکار متناسب با کسب و کارتان را به شما پیشنهاد دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

at ut Praesent risus. fringilla Sed adipiscing id, ut